Sunati (tarif normal):
021 301 72 90

Sfaturi si Exercitii pentru Ingrijirea Spatelui

Coloana vertebrala este sistemul central de sustinere al corpului nostru. Uitam cu usurinta ca cele mai multe miscari pe care le facem in viata de zi cu zi implica utilizarea spatelui.

  • Cum functioneaza coloana vertebrala
  • De ce imbatranirea poate provoca dureri de spate
  • Sfaturi pentru ingrijirea spatelui
  • Ingrijirea spatelui cand va aflati in casa
  • Ingrijirea spatelui cand va aflati in gradina
  • Exercitii pentru ingrijirea spatelui

Cum functioneaza coloana vertebrala

Coloana vertebrala este incredibil de puternica, dar in acelasi timp foarte flexibila. In mod normal, coloana vertebrala are forma unui S dublu, cu doua linii curbe in partea anterioara si o linie curba in partea posterioara. In functie de marirea sau reducerea acestor curbe, coloana vertebrala devine dezechilibrata.
Principalele functii ale coloanei vertebrale sunt:

  • De sustinere a trunchiului si capului
  • De a permite flexibilitatea corpului – capacitatea de indoire si rasucire in toate directiile
  • De protejare a maduvei spinarii


Mai mult – coloana vertebrala trebuie sa reziste o viata. Coloana nu este o structura rigida. Se poate indoi si rasuci deoarece exista pernite flexibile sau discuri intre vertebre. Fiecare disc este o structura plata, in forma de biscuit, avand un punct central asemanator unei gelatine, denumit nucleu si o membrana externa foarte puternica, denumita inel fibros.

Pe masura ce imbatranim discurile care separa vertebrele isi pierd din flexibilitate si din proprietatile antisoc si sufera mai usor leziuni. Un sfert din persoanele de peste 60 de ani au dureri intense si infirmitati din cauza artritei.

De ce imbatranirea poate provoca dureri de spate

In cazul multora dintre noi, coloana noastra vertebrala trece prin mai multe schimbari odata cu inaintarea in varsta. Vertebrele noastre incep sa se ingroase, iar discurile incep sa isi piarda umezeala si forma. La nastere, optzeci la suta din disc este compus din apa. Cu varsta, discurile se deshidrateaza si devin din ce in ce mai rigide. Drept urmare, canalul coloanei vertebrale se ingusteaza, exercitand o presiune asupra maduvei spinarii si provocand durere, dand senzatia de amortire si de slabiciune a corpului. Aceasta afectiune se numeste stenoza spinala. Desi stenoza poate afecta persoane de 20 si 30 de ani, este cel mai des intalnita in cazul pacientilor in varsta. Stenoza spinala este o boala degenerativa, adica simptomele au tendinta de a fi progresive, fiind din ce in ce mai grave pe masura imbatranirii pacientului.

Sfaturi pentru ingrijirea spatelui

Este mult mai usor sa preveniti durerile de spate decat sa le tratati odata ce devin o afectiune invalidanta. Nu se pot da garantii pentru un amurg al vietii lipsit de dureri, dar iata cateva sfaturi utile:

1. Mancati sanatos – Abordati un regim adecvat, incluzand calciu, magneziu si vitamina D pentru oase puternice.

2. Mentineti-va activi – Exercitiile regulate sunt importante pentru a avea oase si muschi puternici.

  • Mersul reprezinta una dintre cele mai bune metode de a face exercitii. In primul rand, pentru ca este un mijloc grozav de-a pune sangele in miscare spre zona afectata. Cand sangele circula spre muschii lezati, ajuta la indepartarea toxinelor si inflamatiei ce provoaca durerea. In al doilea rand, mersul ajuta la eliberarea in creier a substantelor care va fac sa va simtiti bine, precum endorfinele si serotonica. Aceste substante chimice sunt calmantele produse (gratis) de propriul dumneavoastra corp. In al treilea rand, mersul reduce tensiunea. Tensiunea agraveaza adeseori durerile de spate prin cresterea incordarii muschilor si eliberarea hormonilor stresului in fluxul sanguin.
  • Inotul este in general excelent pentru persoanele care sufera de dureri de spate. Incercati sa inotati pe spate, daca este necesar, cu o plansa de salvare pe piept.
  • Bicicleta pentru exercitii. Atunci cand durerile de spate s-au instalat, folosirea unei biciclete pentru exercitii constituie o buna metoda de a reveni in forma. Mentineti ghidonul in pozitie verticala si saua la inaltime (pentru a sta in pozitie verticala), incepeti treptat si avansati.

  • Yoga. O parte a practicarii exercitiilor yoga implica diverse »pozitii« care intind usor tesuturile moi. Se pune accent pe tehnicile de respiratie. Aceste pozitii au drept scop imbunatatirea flexibilitatii, fortei, circulatiei si starii generale bune si reducerea tensiunii.

3. Corectati-va tinuta – Modul in care stam jos si in picioare este foarte important si poate afecta semnificativ capacitatea de a face fata durerilor de spate.

  • Stati in pozitie verticala, cu fata spre inainte, spatele drept si evitati sa stati cocosati. Distribuiti-va greutatea in mod uniform pe ambele picioare, tineti picioarele intinse si corpul drept, respectand linia curba naturala a coloanei vertebrale.

  • Gasiti un scaun care e suficient de inalt pentru dumneavoastra. Incercati sa stati drept in pozitia asezat, respectand linia curba naturala a coloanei vertebrale. Nu veti sta comod pe un scaun drept care va sustine zona lombara. Daca este necesar, puteti realiza propriul suport pentru zona lombara, folosind o perna sau un prosop rulat. Incercati sa ramaneti asezati mai mult de 20 de minute fara a va ridica, fara a va intinde si fara a va plimba.

Sfaturi
4. Nu va supuneti corpul abuzurilor – Alcoolul si fumatul va dauneaza dumeavoastra si sanatatii dumneavoastra generale.

5. Mentineti o stare de spirit sanatoasa – Durerile de spate de natura psihologica sunt foarte comune si pot transforma viata intr-un cosmar la orice varsta. Incercati sa mentineti o gandire pozitiva. Este important sa nu subestimati puterea gandirii. Daca aveti dureri cronice nu inseamna ca viata dumneavoastra, asa cum ati trait-o, s-a sfarsit.

Ingrijirea spatelui cand va aflati in casa

Stiati ca treburile casnice (curatenie, spalat, etc.) pot fi o activitate fizica solicitanta si ca trebuie sa fiti atenti deoarece puteti foarte usor suferi o intindere musculara?
Treburile casnice nu trebuie terminate intr-o singura zi. Organizati-va timpul si repartizati treburile domestice de-a lungul intregii saptamani. Protejati-va spatele si cereti ajutor atunci cand aveti nevoie. Aveti grija atunci cand aspirati sau faceti patul, acestea solicitandu-va zona lombara.

  • Atunci cand aspirati, mentineti partea superioara a corpului in pozitie verticala si tineti aspiratorul aproape de corp, folosind miscari scurte inainte si inapoi. Reglati aspiratorul pentru aspirare usoara si incercati sa aspirati cate 5 minute o data, apoi luati o pauza inainte de urmatoarele 5 minute.
  • Calcati doar articolele esentiale si nu calcati toate hainele o data. Asigurati-va ca masa de calcat se afla la inaltimea taliei sau calcati din pozitie asezat.
  • Incercati sa stai asezati pe un taburet inalt atunci cand gatiti, cand preparati hrana sau cand spalati.
  • Nu va rasuciti si nu va aplecati in acelasi timp. Indoiti genunchii, nu va aplecati cand folositi cuptorul sau frigiderul.
  • Asezati-va cu genunchii pe o perna cand scoateti rufele din masina de spalat.
  • Folositi dusul daca dispuneti de unul, deoarece este dificil sa mentineti curbura naturala a spatelui daca va intindeti in cada.

Cand faceti patul asigurati-va ca puteti ajunge cu usurinta pe ambele parti si incercati sa evitati sa va intindeti deasupra patului.

Ingrijirea spatelui cand va aflati in gradina

Intotdeauna sunt multe de facut intr-o gradina. Nu uitati, nu trebuie sa faceti totul azi! Gradinaritul poate fi o forma de exercitiu si o activitate energica.
Astfel ca este esential sa va incalziti timp de 5-10 minute inainte de a incepe.

  • Purtati incaltaminte comoda, potrivita, cu talpa plata, antiderapanta.
  • Lucrati intr-un perimetru restrans, pentru a evita sa va intindeti prea mult sau sa va suprasolicitati.
  • Indoiti-va din sold cand ingenuncheati, nu va opriti si nu va indoiti spatele.
  • Miscati-va picioarele pentru a evita rasucirea coloanei.
  • Evitati sarcinile prea mari. Sarcinile mai mici sunt cele mai indicate.
  • Nu stati intr-o anumita pozitie mai mult de 10 minute.
  • Magazinele cu articole de gradinarit bine dotate pot oferi unelte special concepute pentru persoanele cu dureri de spate. In general, cautati unelte usoare, cu manere lungi, pentru care nu este nevoie sa va aplecati sau sa va opriti.

Exercitii pentru ingrijirea spatelui

Puteti uda usor gradina cu ajutorul unui recipient usor, din plastic.

Programul de exercitii pentru zona lombara constituie o serie de exercitii de intindere si intarire, ce imbunatatesc flexibilitatea musculaturii trunchiului dumneavoastra, aceasta fiind esentiala pentru ingrijirea zonei lombare. Efectuati fiecare exercitiu in ritm lent, cel putin o data pe zi, in fiecare zi

NOTA: Daca simtiti vreun disconfort, incetiniti ritmul sau reduceti numarul exercitiilor repetate. Daca durerea persista, intrerupeti exercitiile si prezentati-va de indata la medic.

Aplecarea bazinului

Pozitia de pornire: Intindeti-va pe spate, pe o suprafata plata. Tineti talpile intinse pe suprafata, iar genunchii flexati.
exercitii spate sanatos
Mod de realizare: Impingeti zona lombara spre podea, impingand muschii abdominali inferiori in sus si spre interior. Mentineti-va spatele intins in timp ce respirati usor, inhaland si exhaland. Mentineti pozitia timp de cinci secunde. Nu va tineti respiratia. Repetati exercitiul de 5-10 ori.

exercitii spate sanatos

Genunchii la piept

Pozitia de pornire: Intindeti-va pe spate, pe o suprafata plata.
exercitii spate sanatos
Mod de realizare: Prindeti cu mainile genunchiul si trageti spre piept. Mentineti celalalt picior intins pe suprafata plata. Mentineti pozitia timp de 30 de secunde. Procedati la fel cu celalalt picior si repetati de 5 ori.

exercitii spate sanatos

Rasucirea soldurilor

Pozitia de pornire: Intindeti-va pe spate, pe o suprafata plata. Tineti ambii genunchii flexati, iar talpile intinse pe suprafata plata.
exercitii
Mod de realizare: Incrucisati-va bratele peste piept. Rasuciti-va capul (trunchiul) spre dreapta, rasucind in acelasi timp ambii genunchi spre stanga. Relaxati-va genunchii si lasati sa atinga solul fara a forta. Readuceti genunchii in pozitie verticala, iar capul in pozitie centrala. Inversati pozitia. Repetati de 2-5 ori.

exercitii

Ridicarea bazinului

Pozitia de pornire: Intindeti-va pe spate, pe o suprafata plata. Tineti talpile intinse pe suprafata plata, iar genunchii flexati. Tineti picioarele apropiate. Incrucisati-va bratele peste piept.
exercitii
Mod de realizare: Aplecati bazinul si impingeti zona lombara spre podea, ca la exercitiul anterior, apoi ridicati incet sezutul de pe podea cat mai mult posibil, fara a va suprasolicita. Mentineti aceasta pozitie timp de 5 secunde. Coborati sezutul pe podea. Nu va tineti respiratia.

exercitii

Exercitii pentru abdomenul inferior

Pozitia de pornire: Intindeti-va pe spate, pe o suprafata plata. Tineti genunchii flexati, iar talpile intinse pe suprafata plata. Intindeti-va spatele pe podea, tragand muschii abdominali in sus si spre interior.
exercitii
Mod de realizare: Ridicati un genunchi spre piept. Indreptati genunchiul. Mentineti timp de 5 secunde. Coborati incet piciorul, aducandu-l in pozitia de pornire. Procedati la fel cu celalalt picior. Mentineti bazinul aplecat, avand piciorul in repaus relaxat in permanenta. Nu va tineti respiratia.

exercitii

Puteti detine controlul! Poate nu puteti invinge definitiv durerile de spate, dar puteti obtine progrese considerabile in incercarea de a nu lasa durerile sa va invinga pe dumneavoastra, familia si prietenii dumneavoastra.

Pret redus de la 288 Lei: 249,00 LEI
Comanda acum
 

Bucura-te de o viata fara dureri!

  • Atenuarea temporara sau eliminarea totala a durerilor de spate
  • Simplu si comod de purtat
  • Comforts aches and pains
  • 100% natural si sigur
  • Investitie pe termen lung sigura, naturala si eficienta
  • O investitie pentru viata
  • Garantia returnarii banilor in 30 de zile

Kosmodisk Classic Set

249,00 LEI
Comanda acum